Zamknij [X] |
Galeria
|
|
Książka składa się z 23 artykułów dotyczących języka używanego w komunikacji medialnej, przeważnie w wypowiedziach prasowych.
Teksty poświęcone mediom poruszają takie zagadnienia jak wiedza o komunikowaniu, funkcje w prasoznawstwie, analiza zawartości prasy, czytelnicza selekcja zawartości gazety, miejsce mediów w wyobrażeniach kultury narodowej, wolność słowa a wolność o prasy czy transformacje komunikacji społecznej w drugiej połowie XX w.
Część dotycząca języka przytacza informacje o pierwszych polskich książkach o języku prasy, poczuciu językowym, znajomości języka i praktyce językowej. Rozpatruje zagadnienia zrozumiałości wypowiedzi i sposobów jej mierzenia, słownictwa w różnych typach tekstów, a także relacji między językiem, państwem i prawem.
Sklep prowadzony przez: Glosel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111 Białystok, NIP: 542-315-11-57, REGON: 200317860, KRS 0000569207 +48 85 674 36 19, sklep@czarymary.pl Copyright © 2004-2024 CzaryMary.pl |