Za ten produkt można zapłacić wyłącznie za pomocą płatności elektronicznych.
Joseph Conrad wprowadza do swych utworów m.in. konwencję femme fatale, będącą literackim odpowiednikiem mizoginicznych poglądów epoki. Jednocześnie na sposób przedstawienia przez niego relacji między kobietami a mężczyznami miała także wpływ pełna sprzeczności postawa pisarza wobec świata i ludzkiej natury. Trwało w nim nieustanne napięcie między afirmacją a sceptycyzmem. Udziela się ono również bohaterom, utrudniając im wzajemne porozumienie. Światy kobiet i mężczyzn są odmienne, dalekie od siebie. Miłosne oczarowanie okazuje się być tylko złudzeniem. Uświadamia bohaterom dzielącą ich przepaść i pogłębia samotność. Monika Malessa-Drohomirecka jest historykiem literatury, doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, członkiem Polskiego Towarzystwa Conradowskiego. Przez wiele lat związana współpracą z „Nowymi Książkami” i „Toposem”, publikowała również w „Midraszu”, „Tygodniku Powszechnym”, „Ruchu Literackim”, „Zeszytach Filozoficznych” i „Yearbook of Conrad Studiem (Poland)”. Jest autorką wykładów literackich poświęconych twórczości Josepha Conrada oraz pisarzom I poł. XX wieku. Wiele lat sprawowała funkcję kustosza w Ośrodku Dokumentacji i Badania Twórczości Josepha Conrada na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wydała zbiór interpretacji wybranych utworów polskiej literatury XX wieku pt. W poszukiwaniu prawdy o człowieku.