Za ten produkt mo¿na zap³aciæ wy³±cznie za pomoc± p³atno¶ci elektronicznych.
Pierwsze wydanie ksi±¿ki Elliota Aronsona powsta³o w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podrêcznik Cz³owiek istota spo³eczna jest jedn± z najwa¿niejszych publikacji wprowadzaj±cych w obszar psychologii spo³ecznej. Elliot Aronson i Joshua Aronson prowadz± czytelnika przez najwa¿niejsze zagadnienia psychologii spo³ecznej. Definiuj± tê dyscyplinê jako naukowe badanie wp³ywu rzeczywistej, wyobra¿onej lub za³o¿onej obecno¶ci innych na nasze my¶li, emocje, przekonania i zachowania – oraz tego, w jaki sposób my wywieramy wp³yw na innych. Przybli¿aj± zagadnienia poznania spo³ecznego, uzasadniania w³asnego postêpowania, konformizmu, wp³ywu mediów oraz zjawiska zachodz±ce w relacjach miêdzyludzkich: agresjê, uprzedzenia, sympatiê i mi³o¶æ. Przedstawiaj± klasyczne eksperymenty i najwa¿niejsze odkrycia. Podrêcznik wieñczy rozdzia³ Psychologia spo³eczna jako nauka, w którym autorzy pokazuj±, w jaki sposób pytania o spo³eczne funkcjonowanie cz³owieka mo¿na prze³o¿yæ na jêzyk nauki i jak szukaæ na nie wiarygodnych odpowiedzi. Czym ró¿ni siê to wydanie od poprzednich? Joshua i ja od nowa przejrzeli¶my ka¿dy rozdzia³, usuwaj±c czê¶æ badañ i teorii, które by³y na topie parê lat wstecz, ale nie wytrzyma³y próby czasu i replikacji. Przeorganizowali¶my i wyg³adzili¶my ka¿dy rozdzia³, by po w³±czeniu nowego materia³u jego narracja by³a przejrzysta. Stare badania zast±pili¶my nowymi, które pozwalaj± nam rozumieæ bie¿±ce wydarzenia – na przyk³ad to, jaki korzystny i niekorzystny wp³yw na procesy decyzyjne wywiera internet, jak pojawienie siê baniek informacyjnych i samopotwierdzaj±cych ¼róde³ medialnych kszta³tuje spolaryzowane pogl±dy i zachowania naszych spo³eczeñstw, jak wygl±da emocjonalna ciemna strona nieustannych porównañ spo³ecznych mo¿liwych dziêki Facebookowi i jak powstaj± grupy terrorystyczne typu ISIS. Jestem g³êboko przekonany, ¿e uaktualnianie ksi±¿ki nie oznacza potrzeby usuwania ikonicznych historii o b³êdach naszego rz±du w Wietnamie i Iraku czy informacji o tragediach w Jonestown, Columbine i Heaven`s Gate. Daty tych wydarzeñ s± odleg³e, ale spo³eczno-psychologiczne lekcje, które z nich p³yn±, nie maj± terminu wa¿no¶ci. Chcê, ¿eby studenci zrozumieli, i¿ to, co wydarzy³o siê wtedy, ma potê¿ne odniesienie do tego, co dzieje siê teraz. Z tekstu