Magiczne Bestsellery

  |  

Polecamy

  |  

Horoskop

  |  

Salon Wróżb i Magii

  |  

Magiczny Blog

  |  

Kontakt / O nas

  |  

Koszty dostawy

Zamknij [X]
Galeria
eBook Media i poznanie pdf mobi epub
Media i poznanie
Galeria okno

eBook Media i poznanie pdf mobi epub

Ocena: 0.0 (Brak ocen)
Ilość stron: 212
Wydawca: Universitas
Rodzaj pliku: PDF / MOBI / EPUB
Opis ebooka Media i poznanie

11.90

Plik do pobrania
Dodaj do schowka

Za ten produkt można zapłacić wyłącznie za pomocą płatności elektronicznych.

Zapłać później

Książka podejmuje niezwykle ważne problemy współczesności, epoki w której większość naszych reakcji jest upośredniona symbolami pochodzącymi z mediów masowej komunikacji, a życie społeczne, łącznie z wojnami i rewolucjami, przenosi się do Internetu. Podjęte w recenzowanej tu pracy analizy mają kluczowe znaczenie dla stworzenia teorii masowej komunikacji przez to, że pokazują trafnie i oryginalnie epistemologiczny i psychologiczny jej kontekst.

z recenzji prof. dra hab. Jerzego Bobryka (PAN)

 

Autor poświęca mniej uwagi historycznym uwarunkowaniom szkoły z Toronto, a więcej założeniom przyjętym przez wybranych jej przedstawicieli. Bardziej zajmuje się podstawami teoretycznymi i filozoficznymi niż zależnościami historyczno-społeczno-politycznymi, w jakie często obfitują opracowania dotyczące poglądów członków tej szkoły. Ta metodologiczno-epistemologiczna orientacja stanowi ciekawe i miejscami nowatorskie ujęcie, a wprowadzenie do rozważań koncepcji rozszerzonego umysłu i upatrywanie w niej rozwiązania problemów kojarzonych ze szkołą z Toronto jest twórczym i oryginalnym wkładem autora, którego zdaniem włączenie koncepcji podmiotu rozszerzonego do omawianej teorii mediów pozwoli uniknąć uproszczeń w analizie  fenomenu komunikacji i oskarżeń o determinizm technologiczny.

z recenzji prof. dra hab. Zbysława Muszyńskiego (UMCS)

 

Problemy  z interpretacją dorobku szkoły z Toronto wynikają ze stosowania upraszczających sformułowań dotyczących relacji miedzy mediami a poznaniem. Chcąc wyrazić, na czym polegają poznawcze funkcje mediów niezwykle trudno uniknąć kłopotliwych sformułowań, takich jak: „technologie przekształcające świadomość”, "wpływ mediów" lub "logika pisma". Sformułowania te są problematyczne, ponieważ sugerują, że istnieją jakieś zewnętrzne w stosunku do biernego i reaktywnego człowieka czynniki, które z koniecznością przekształcają jego poznawcze funkcjonowanie. Czy można tak doprecyzować te wypowiedzi, aby nadać im jednoznaczną i nierodzącą oskarżeń o determinizm technologiczny interpretację? Aby udzielić odpowiedzi na tak zadane pytanie konieczna staje się refleksja dotycząca podstawowych kategorii służących ujmowaniu relacji między technologiami komunikacyjnymi a podmiotem poznania. Przedstawiona w książce koncepcja umysłu rozszerzonego może służyć jako narzędzie umożliwiające zmianę sposobu myślenia o tej kluczowej dla szkoły z Toronto relacji.


Marcin Trybulec –  doktor nauk o poznaniu i komunikacji społecznej, absolwent socjologii (KUL) i filozofii (UMCS), pracuje na Wydziale Filozofii i Socjologii UMCS w Lublinie. Jego zainteresowania naukowe skupiają się wokół problematyki technologicznego zapośredniczenia poznania, epistemologii technologii poznawczych i filozofii komunikacji. Publikował m.in. w „Filozofii Nauki”, „Dialogue and Universalism”, „Pragmatics and Cognition”.

Szczegóły ebooka Media i poznanie
  • Autor: Marcin Trybulec
  • Wydawnictwo Universitas
  • Rodzaj pliku: epub,mobi,pdf
  • Licencja: znak wodny
  • Rok wydania: 2016
  • Ilość stron: 212
  • Stan: plik elektroniczny, do pobrania po opłaceniu
  • Model: @9788324221271_54
  • Język: polski
  • Podtytuł: Pojęciowe dylematy teorii komunikacji społecznej z Toronto
  • ISBN: 9788324221271
  • ISBN wersji papierowej: 9788324227525
Recenzje ebooka Media i poznanie - przeczytaj opinie klientów:

Podobne produkty
eBook Media religijne i wyznaniowe w Polsce i na świecie pdf Media religijne i wyznaniowe w Polsce i na świecie

Cena: 31.45 zł
Tytuł oddawanej do rąk Czytelnika pracy jest dość przewrotny, gdyż kreuje niejako antynomi...
eBook Social Media strategicznie wprowadzenie pdf Social Media strategicznie wprowadzenie

Cena: 40.12 zł
Na temat strategii działalności w mediach społecznościowych napisano wiele, zarówno w publ...
eBook Media globalne Media lokalne pdf Media globalne Media lokalne

Cena: 33.83 zł
Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem ...
Teoria i praktyka mechanicznej wentylacji płuc w dobie COVID-19. Ebook mobi epub Teoria i praktyka mechanicznej wentylacji płuc w dobie COVID-19. Ebook

Cena: 50.15 zł
W listopadzie 2019 r zaczęła się zmieniać się medyczna rzeczywistość współczesnego świata....
Leki w ZRM typu P. Ebook mobi epub Leki w ZRM typu P. Ebook

Cena: 41.65 zł
Książka została stworzona z myślą o pracownikach podstawowych zespołów ratownictwa medyczn...
eBook Choroby zakaźne układu oddechowego u bydła [pdf] Choroby zakaźne układu oddechowego u bydła [pdf]

Cena: 68.00 zł
Wydanie elektroniczne w formacie pdf. Choroby zakaźne układu oddechowego u bydła to e-book...
Runa Dagaz - wspomaga rozwój duchowy, ułatwia poznanie tajemnic ezoteryki Runa Dagaz - wspomaga rozwój duchowy, ułatwia poznanie tajemnic

Cena: 9.00 zł
Znaczenie runy: oświecenie, przełom, szczęście, transformacja Potencjał, jaki ze sobą nies...
Projekt: Media. Wyobrazić sobie media i stworzyć.. Projekt: Media. Wyobrazić sobie media i stworzyć..

Cena: 39.90 zł
Książkę uznaję za bardzo wartościową. Z pewnością okaże się ona ważną lekturą dla wszystki...
eBook Media for Man. Participation and Use of Media – Creativity, Competence, Ethics pdf Media for Man. Participation and Use of Media – Creativity,

Cena: 31.45 zł
Media for Man – this formulation clearly shows the view of the modern media world th...
Sklep prowadzony przez: Glosel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111 Białystok, NIP: 542-315-11-57, REGON: 200317860, KRS 0000569207
+48 85 674 36 19, sklep@czarymary.pl

Copyright © 2004-2024 CzaryMary.pl