Za ten produkt mo¿na zap³aciæ wy³±cznie za pomoc± p³atno¶ci elektronicznych.
W ci±gu wieków zosta³y sformu³owane ró¿ne koncepcje cz³owieka na gruncie filozoficznym, teologicznym i naukowym. Czy ju¿ wiemy, co to jest cz³owiek? Pytanie to jest szczególnie dramatyczne na pocz±tku XXI wieku i trzeciego tysi±clecia, gdy¿ nast±pi³o za³amanie siê euroatlantyckiej kultury duchowej. Przez wieki mozolnie budowana koncepcja cz³owieka staje siê dzisiaj problematyczna, gdy¿ w ró¿nych przekrojach doktrynalnych i teoretycznych dochodzi do dekompozycji cz³owieka, a tym samym dekompozycji ³adu kulturowego. Czy nauka o cz³owieku jest mo¿liwa? Ka¿da z osobna rozpatrywana nauka szczegó³owa zajmuje siê ogó³em swoistych szczegó³ów. Tylko filozofia ma uprawnienia do konstytucji fundamentu nauk o cz³owieku, gdy¿ u¿ywaj±c metod badañ i narzêdzi badawczych, ale i formu³uj±c cel badañ i dobieraj±c odpowiednie ¶rodki do realizacji celu, jest w stanie odpowiedzieæ na pytanie: kim jest cz³owiek? Przez wieki przyjmowano, ¿e struktura fizyczna cz³owieka jest dziedziczona genetycznie, a struktura psychiczna jest warunkowana spo³ecznie i kulturowo. Przez wieki nie zauwa¿ono istotnego zwi±zku zachodz±cego miêdzy ludzk± natur± a ludzk± kultur±, a przecie¿ kultura nie stanowi przeciwieñstwa natury; kultura stanowi dope³nienie natury. Warunki mo¿liwego poznania wyznaczaj± biologiczne struktury wrodzone, które w procesie rozwoju s± kulturowo kszta³towane.