Za ten produkt można zapłacić wyłącznie za pomocą płatności elektronicznych.
Czym różni się ta książka od innych podręczników statystyki? Autorzy książki, prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska i prof. dr hab. Jerzy Wierzbiński, którzy od kilkudziesięciu lat uczą statystyki studentów psychologii i zarządzania, napisali podręcznik dla osób niemających przygotowania matematycznego. Niczego nie tłumaczą na wzorach – wszystko na pobudzających wyobraźnię przykładach. Autorzy prowadzą Czytelnika od podstaw statystyki opisowej, przez sugestywne przykłady pokazujące istotę wnioskowania statystycznego, do krainy współzależności wielozmiennowej, gdzie zmienne kontrolowane pełnią role mediatorów lub modyfikatorów (moderatorów) związków dwuzmiennowych. Podróż przerywają wymuszone postoje, podczas których Czytelnik proszony jest o utrwalenie nowych pojęć i wzorów przez wykonanie prostych obliczeń. Książkę należy czytać aktywnie – zapełniając pozostawione przez autorów puste pola. Statystyka w podręczniku jest traktowana instrumentalnie – jako narzędzie pomagające odpowiadać na ciekawe pytania badawcze. Wykonując proste ćwiczenia zawarte w książce, początkujący Czytelnik nauczy się, w jaki sposób formułujemy i testujemy hipotezy, na czym polega istotność statystyczna, jak i kiedy zastosować różne testy. Bardziej zaawansowanych Czytelników zainteresuje zagadnienie metodologicznej hipokryzji, centrowanie i ipsatyzacja wyników, testowanie interakcji za pomocą analizy regresji, zastosowanie analizy czynnikowej do budowania indeksów złożonych, porównanie analizy wariancji, kowariancji i regresji. Wszyscy zyskają wiedzę o pułapkach badań sondażowych i niebezpieczeństwach wynikających z nieznajomości ograniczeń badań korelacyjnych. W czasach, gdy podejmujemy decyzje dotyczące naszego stylu życia na podstawie publikowanych w prasie wyników badań naukowych, wiedza ta jest bezcenna dla każdego.