Za ten produkt można zapłacić wyłącznie za pomocą płatności elektronicznych.
Artykuły składające się na niniejszą publikację koncentrują się wokół tematu młodego odbiorcy. W tym kontekście omówiono wiele zagadnień szczegółowych dotyczących książek adresowanych do dzieci i młodzieży oraz sposobu, w jaki przebiega ich lektura, oparta przede wszystkim na odbiorze emotywnym. Jedną z grup tematycznych stanowią teksty opisujące książki (a także czasopisma), które dzięki swemu ponadczasowemu przekazowi stały się łącznikiem między pokoleniami, dostarczając podobnych wzruszeń kolejnym generacjom. W publikacji znalazły się również szkice przedstawiające losy książek, które w czasach PRL-u zyskały miano zakazanych. Na ich przykładzie pokazano, że książka to nie tylko treści edukacyjne, czy rozrywkowe, lecz także, nierzadko, nośnik przekazu ideologicznego, który może silnie oddziaływać na czytelników, szczególnie młodych. Oprócz ukazania niewątpliwych pożytków płynących z lektury odpowiednich książek, w kilku artykułach podjęto również zasygnalizowaną w tytule kwestię lektur szkodliwych. W tym kontekście przedstawiono publikacje, które mogą spowodować szkody w psychice młodych czytelników przez kształtowanie w nich fatalnego gustu estetycznego oraz promowanie systemu wartości opartego na dobrach materialnych. Publikację zamykają artykuły poświęcone terapeutycznym właściwościom książek oraz roli biblioterapii w propagowaniu wiedzy o zdrowiu. W Młodym odbiorcy w kręgu lektur pożytecznych i szkodliwych podkreślono, jak wielką wagę dla kształtowania kultury czytelniczej ma właściwe rozpoznanie potrzeb lekturowych dzieci i młodzieży. Z artykułów wybrzmiewa apel do wydawców, bibliotekarzy i rodziców o wzięcie odpowiedzialności za rekomendowaną młodemu odbiorcy książkę.