Zamknij [X] |
Galeria
|
|
Problematyka podjęta w publikacji koncentruje się na poszukiwaniu i analizie koncepcji człowieka w (nie) egalitarnym świecie. Ramy rozważań poszczególnych tekstów wyznacza charakterystycznie zmienna współczesność, której poszczególne elementy autorzy starają się zrekonstruować i zarejestrować pod postacią spójnego modelu teoretycznego. Podstawą refleksji jest przekonanie o dynamicznym tempie zmian w sferze edukacyjnej, nieporównywalnych do wcześniejszych, w bogatej i burzliwej historii Europy. Zachodzące zmiany są podstawą dla niepewności stąd, potrzeba autorów dla nadaniu zjawisku określonej konstrukcji i namysłu nad ludzkim rozwojem i jego edukacyjnym kontekstem.
Na książkę składa się jedenaście artykułów powstałych w różnych ośrodkach akademickich. W artykułach autorzy opisują doświadczenia obserwowane w rzeczywistości oraz zależności między kierunkami rozwoju kultury a edukacją. Jak podkreśla redaktor prowadząca Danuta Wajsprych, głównym kryterium porządkującym strukturę książki był taki sposób rozumienia ogólności w pedagogice, który Andrea Folkierska nazywała:
(...) uchwytywaniem rozproszonych w kulturze jawnych i niejawnych założeń, wyznaczających sposoby myślenia pedagogów i edukatorów.
Sklep prowadzony przez: Glosel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Al. Tysiąclecia Państwa Polskiego 6, 15-111 Białystok, NIP: 542-315-11-57, REGON: 200317860, KRS 0000569207 +48 85 674 36 19, sklep@czarymary.pl Copyright © 2004-2024 CzaryMary.pl |