Za ten produkt można zapłacić wyłącznie za pomocą płatności elektronicznych.
Niniejsza rozprawa Filozofia wychowania moralnego tworzy tryptyk z dwiema wcześniejszymi monografiami: Filozofia wychowania [1998], Filozofia pedagogiki [2003]. Monografia prezentuje wyniki wieloletnich badań: pierwsza publikacja pn. Kontrowersje wokół Arystotelesowskich kategorii paidagogike i politikon dzoon ukazała się w periodyku „Studia Filozoficzne” Nr 7/1986. W tejże rozprawce przedstawiona została koncepcja trójjedni człowieka, która stanowi podstawę niniejszej monografii. Tytuł książki zawiera trzy terminy: filozofia, wychowanie i moralność. Konstrukcja monografii da się ująć w takiej oto implikacji: jeżeli moralność przylega jedynie do człowieka jako osoby [rozdział I], to należy sformułować metafizykę człowieczej duchowości osoby [rozdział II] po to, by opisać i wyjaśnić aksjologiczny mechanizm wychowania moralnego dziecka [rozdział III] jako konstrukcji osoby w człowieku. W idei człowieczeństwa (humanitas) zbiega się philosophia i paideia; filozofia zajmuje się dookreślaniem człowieczeństwa, zaś pedagogika zajmuje się penetracją praktycznej możliwości formowania człowieczeństwa w człowieku, czyli konstytucji osoby w człowieku. Książka jest napisana z myślą o młodzieży studiującej, która jest zainteresowana teorią człowieka, teorią wartości, teorią norm oraz teorią wychowania. Monografia powinna być przydatna dla nauczycieli i rodziców. Z tezami książki powinien zapoznać się każdy, komu leży na sercu dobro dziecka i rodziny oraz dobro ucznia i szkoły. Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie