Do progu (249,00 zł) Darmowej Dostawy (InPost Paczkomat® 24/7)
brakuje Ci 249,00 zł.
Sprawdź koszt dostawy
-
InPost Paczkomat® 24/7
od 12,99 zł
-
ORLEN Paczka odbiór w punkcie
od 12,99 zł
- Odbiór w placówce Poczty od 14,99 zł
- Odbiór na stacji PKN Orlen od 14,99 zł
- Odbiór w sklepie Żabka od 14,99 zł
- Odbiór w Freshmarkecie od 14,99 zł
-
Kurier DPD
od 14,99 zł
-
Kurier miejski Nadajesz.pl - Białystok
od 14,99 zł
-
Kurier INPOST
od 16,99 zł
-
Żabka,
Dino, Lidl, punkty DPD Pickup i automaty paczkowe
od 9,99 zł
W styczniu 1944 roku więźniom z oddziału Sonderkommando udało się sfotografować proces zagłady w Auschwitz. Do dziś zachowały się cztery fotografie, których historię i fenomenologię stara się opisać Didi-Huberman. Jednocześnie podejmuje kwestię tego, jak historia jako nauka może wykorzystywać źródła wizualne, oraz prowadzi do filozoficznej krytyki tego, co niewyobrażalne, jako pojęcia, z pomocą którego często definiuje się Shoah. Didi-Huberman jest przekonany, że cztery zachowane fotografie umożliwiają nam jednak wyobrażenie sobie doświadczenia obozów śmierci. Jego stanowisko stało się przedmiotem ostrej polemiki. Odpowiadając w drugiej części na padające w niej zarzuty, Didi-Huberman uściśla znaczenie podwójnego porządku obrazu w kontekście jego wartości użytkowej. Przekonująco pokazuje też, jak obraz może mimo wszystko dotknąć rzeczywistości, analizując między innymi Shoah Claude`a Lanzmanna i Historie(s) du cinéma Jean-Luca Godarda oraz pojęcie „odkupienia przez obraz” Waltera Benjamina i Siegfrieda Kracauera. Georges Didi-Huberman(ur. 1953) – francuski filozof i historyk sztuki, wykłada w École des hautes études en sciences sociales w Paryżu. Główny przedmiot jego badań stanowi historia i teoria obrazów, w ostatnich latach zaś coś, co sam określa mianem polityki wyobraźni. Jego najważniejsze prace to: Invention de l'hystérie. Charcot et l'Iconographie photographique de la Salpetriere (1982); Devant l'image. Questions posées aux fins d'une histoire de l'art (1990); Phasmes. Essais sur l'apparition (1998); Ninfa moderna. Essai sur le drapé tombé (2002);L'Image ouverte. Motifs de l'incarnation dans les arts visuels (2007).